билим берүүдѳгү заманбап информациялык технологиялар институту

Жакшылык жерде калбайт - Не уставайте делать добро

Педагогика бөлүмү


Педагогика жана Табигый илимий сабактар ​​бөлүмү

121Бөлүмдүн башчысы - Социологиялык илимдердин кандидаты

Педагогика жана Иланд Козогулова Дилара Тенисбековна департаментинин доценти.

 

Бөлүмдүн курамы: 13 кызматкерлер.

Алардын:

Илим докторлору - 1

Илимдердин кандидаттары -4

Илим мастерлери - 5

Улук окутуучулар - 4

Мугалимдер — 3

 

Ишке ашырылган багыттар:

Жетекчилик менен толук убакытта 550700 "Педагогика":
"Педагогика жана башталгыч билим берүү методологиясы" педагогиканын бакалавры жана башталгыч билим берүү ыкмалары болуп дайындалды (Башталгыч мектеп мугалими).
Кесиптик иш чөйрөсүндө:
• Экинчи мектептер;
• Гимназия жана лицейдер;
• Мектепке чейинки мекемелер;
• Балдардын билим берүү борборлору.

Мугалим - Бул байыркы адамдардын бири, бирок ар дайым суроо-талап жана түбөлүктүү кесиптер. Расмий маалыматтар боюнча, балдардын алдында 18 Жыл болжол менен 30 % Кыргыз Республикасынын калкы, Башкача айтканда, Кыргызстандын ар бир үчүнчү жараны, мектепке чейинки жана мектептин курагынын баласы. (Кыргыз Республикасынын Улуттук статистика комитетинин маалыматтары 05.06.2022)
Эрас алмаштырылат, States, Бирок мектеп ар дайым балалык аралдан турат. Ар бир адам биринчи мугалимдин көңүлүн ооруткан нерселерди кылдаттык менен сактайт. Эч кандай кол өнөрчүлүк татыктуу жана кадырлуу, Мугалим кесибине караганда, Мастерлер, Мугалим.

Кесибин классификациялоо:
Кесиптердин тобуна таандык:
1. "Адам адам" — Башталгыч класстардын мугалимдеринин негизги иши адамдар менен иштөө менен байланыштуу.
Эмгектин кесиптик мүнөздөмөлөрүнө байланыштуу башталгыч мектеп мугалими студенттер менен иштешүү керек, кесиптештер - Мугалимдер, Мектептин администрациясы, ата-энелер, социалдык коргоо органдарынын өкүлдөрү, Жашы жете электер үчүн текшерүү.
2. "Адам- Чыгармачыл сүрөт ". Кесиптик иш-чаралар анализге байланыштуу, пландаштыруу, Уюштуруу жана башкаруу, Дизайн, Тарифсиз чечим кабыл алуу, Оригиналдуу ой жүгүртүүнү талап кылат.

Кесип классы: Чыгармачыл, эвристикалык(издөө).
Жумуш шарттарындагы кесиптин түрү: Адам өмүрүнө моралдык жоопкерчиликти жогорулатуу шарттарында иштөө.

Кесибинин сүрөттөлүшү:
Башталгыч мектеп мугалими мугалим, Башталгыч класстын жашындагы балдарды окутуп-сабоо менен алектенүү. Башталгыч класстардын мугалимдеринин негизги милдети - бул башталгыч мектептин билим берүү программаларына ылайык бирдиктүү педагогикалык процесстин колдонулушу.
Биринчи мугалим - мугалим, Жана мугалим, Жана бир адамдан психолог. Ал окуучуга теңтуштары арасында көнүүгө жана изилдөө процессине жардам берет. Бардык дисциплиналарга сабак өтөт, Көңүл ачуу иш-чараларын уюштурат, Балдардын эс алуусу жана эс алуусу, Мектеп планерине катышат, Чөйрөлөрдү алып барат.

Адистин жеке мүнөздөмөлөрүнө коюлган талаптар: Мугалимдин орду жана милдеттүү сапаттары:
— Чечим чыгара билүү;
— практикалык;
— Өнүккөн интуиция;
— Балдарга болгон сүйүү;
— шайыр;
— Маданияттын жогорку деңгээли;
— Жигердүү жашоо позициясы;
— Балдар менен иштөө тенденциясы;
— байкоо: Баланын өнүгүшүндө тенденцияларды көрүү мүмкүнчүлүгү, анын көндүмдөрүн түзүү жөндөмү, көндүмдөр;
— Жеке жоопкерчилик жогорку даражасы;
— Оратордук жана уюштуруучулук жөндөмдүүлүктөр;
— коммуникативдик жөндөмдүн жогорку деңгээли;
— бир эле учурда бир нече объектилерге көңүл буруу мүмкүнчүлүгү;
— Акыл жана эмоционалдык баланс;
— үзүндү, Өзүн-өзү -Control жана өзүн-өзү -Control;
— Чыр-чатактарды чечүү мүмкүнчүлүгү;
— Чыдамдуулук;
— Кызыгуу жана башка адамды сыйлоо;
— Өзүн-өзү билүү каалоосу, өзүн-өзү өнүктүрүү;
— оригинал, тапкыч, ар тараптуу;
— ТАКТ;
— аныктоо;
— шыктануу, чеберчилик;
— Өзүңүзгө жана башкаларга тыйын чычкандар.

 

Кесиптик даярдоого коюлган талаптар:
Башталгыч мектеп мугалими билиши керек:
— Максаттар, Тапшырмалар, мазмун, Принциптер, Формалар, Кичүү студенттерди окутуу жана окутуу ыкмалары жана каражаттары;
— Адам психологиясынын негиздери;
— Жалпы курагы жана педагогикалык психология;
— Башталгыч класстын балдарынын психологиялык мүнөздөмөлөрү;
— Башталгыч мектептин билим берүү субъекттерин окутуу ыкмалары;
— Жаш студенттердин анатомия жана физиологиясынын өзгөчөлүктөрү;
— Педиатриялардын негиздери, Этика жана эстетика;
— Мектептеги санитардык-гигиеналык шарттарды камсыз кылуу үчүн талаптар.

 

Башталгыч мектеп мугалими жасай алышы керек:
— Дизайн, педагогикалык процессти пландаштыруу жана жүзөгө ашыруу;
— башталгыч мектептин бардык билим берүү темаларында методикалык жактан акылдуу билим берүү процессин уюштуруу;
— Окуучуларга окутуу жана билим берүү максаттарына жетишүүнү камсыз кылуу;
— өз ара аракеттенүү (кызматташуу) Жаш студенттер менен;
— Эң натыйжалуу формаларды колдонуңуз, Методдору жана окутуу куралдары;
— Студенттерди талдоо;
— Студенттердин окуучуларынын көзкарандысыз ишиндеги көндүмдөрүн түзүү;
— таанып-билүү иш-аракеттерин жана билим берүү мотивациясын стимулдаштыруу;
— кошумча кошумча класстарды өткөрүү;
— Объективдүү чөйрөлөрдү башкаруу;
— Окуу бюросун жабдуу жана тартуу;
— Окуу жана окуучулардын жеке мүнөздөмөлөрүн эске алуу;
— ата-энелер биргелешкен билим берүү максатында кеңеш берүү, Баланы өнүктүрүү жана окутуу.
Жумуш шарттары:
Башталгыч класстын мугалиминин жумушчу күнүнүн негизги бөлүгү үйдө болот, Негизинен туруктуу абалда. Башталгыч класстардын мугалимдеринин ишинде кол менен эмгектин колун колдонушат (калем, карандаш, боёк, БАЛДАР менен сабактарды уюштуруу үчүн кагаз) жана заманбап техникалык каражаттар (Проекторлор, Жеке компьютерлер, Интерактивдүү такталар).
Жумуш орду жылуу болушу керек - төмөн эмес +18 Менен, жакшы жарык, үзгүлтүксүз желдетип туруу.
Башка кесиптерден айырмаланып, мугалимдер көптөн бери төлөнгөн эс алууда, Кыска жумушчу күн, төмөн, Бирок туруктуу эмгек акы, Медициналык камсыздандыруу (100 % Ооруп калган өргүү, Санаторий-курорттук дарылоо үчүн артыкчылыктар), Коомдук коопсуздук- Иштеп жаткан учурда иш-чараны сактап калуу (Эс алуу) үч жылга чейин, Жумуш ордун сактоо жана өзгөчө кырдаалдарда эмгек акы (карантин, Өзгөчө кырдаал).
Айрым мектептер акы төлөнүүчү билим берүү кызматтарын көрсөтө алышат, мисалы, репетитор, "Узартылган күн", Саякат үчүн кошумча акы, Мугалимдердин акысыз тамактануусу.
Кесиптик тобокелдиктер:
Башталгыч мектеп мугалимдери адамдар менен ар дайым иштеп жатышат, Оорулар менен инфекцияга ыктымалдуулук бар, аба күчтөрүнүн тамчылары же байланыш аркылуу өткөрүлөт. Башталгыч мектеп мугалимдери жогорку жоопкерчиликке ээ, коомдон жана билимдүү моралдык басым, Адеп-ахлактык жана психологиялык көйгөйлөргө алып келиши мүмкүн, неврозго жана депрессияга алып келет, Жүрөк-кан тамыр оорулары.

 

Карьера өсүү
Мугалимдердин карьералык өсүшүнүн келечеги педагогикалык чеберчилик деңгээлинин жогорулашы менен байланыштуу, Кесиптик жетишкендиктердин сынактары боюнча жеңиш.
Мугалим башкы мугалим же мектеп директору боло алат, Райондо жетекчиликке баруу, Шаар, Билим берүүнүн регионалдык департаменттери.
Билим берүү кызматтарын көрсөтүү үчүн өз бизнесиңизди ача аласыз: Жеке мектептер же бала бакчалар, Билим берүү борборлору, Жеке сабактарды бериңиз, Балдарды мектепке даярда.

32123

Билим берүү практикасынын өтүшү учурунда студенттердин сүрөттөрү

 

3123Билим берүү практикасынын өтүшү учурунда студенттердин сүрөттөрү

32131

Медвузовская студенттик илимий-практикалык конференциясынын жүрүшүндө студенттердин сүрөттөрү.

321

Улук окутуучунун практикалык сабагы Жумышева Б.К..

Жетекчилик менен толук убакытта 520200 "Биология":

 

Багытын бүтүрүү 520200 "Биология" квалификациялык даража дайындалды — Бакалавр Биология.

Биологдун кесиптик иши талаасы:

  • Санитардык-эпидемиологиялык станциялар;
  • Медициналык борборлордун лабораториясы, Поликлиника, Ооруканалар
  • Илимий институттар
  • Асыл тукум станциялары
  • Орто мектептер;

 

Кесибинин сүрөттөлүшү:

Биолог - адис, тирүү организмдердин жана клеткалардын химиялык курамын изилдөө менен алектенет, ошондой эле химиялык процесстер, алардын жашоосунун негизи. Кесиби биология жана химия түйүнүндө, Ал келечектүү жана жаш.

 

Кесиптин өзгөчөлүктөрү:

Биология - Кеңейтүү адистер, Химияны билүү, Ботаника негиздери, генетика, Фармакология жана башка тилдеги сабактар. Биологдор эмгек рыногунда өтө талаптарга ээ. Медициналык борборлор аларга муктаж, Изилдөө лабораториясы, Мал жана өсүмдүктөр сектору, Билим берүү мекемелери.

Ачылыштар, Биологдор тарабынан жасалган, көптөгөн ооруларды өнүктүрүүнүн механизмин аныктоого мүмкүндүк берет, Минималдуу терс таасирлери менен дары-дармектерди түзүңүз, өндүрүмдүүлүктү жогорулатуу же иштетүү өсүмдүктөрүнүн жаңы сортторун алуу. Алардын эмгегинин жыйынтыктары техникалык биологияда колдонулат, Витаминология, Өсүмдүктөрдү өндүрүү жана башка илимий тармактар.

Бул кесипти тандоо, Сиз көп убакыт өткөрөсүз, изилдөө жана илимий эксперименттер менен алектенет, алынган маалыматтарды белгилөө жана талдоо.

Ачылыштар, Биологдор тарабынан жасалган, көптөгөн ооруларды өнүктүрүүнүн механизмин аныктоого мүмкүндүк берет, Минималдуу терс таасирлери менен дары-дармектерди түзүңүз, өндүрүмдүүлүктү жогорулатуу же иштетүү өсүмдүктөрүнүн жаңы сортторун алуу. Алардын эмгегинин жыйынтыктары техникалык биологияда колдонулат, Витаминология, Өсүмдүктөрдү өндүрүү жана башка илимий тармактар.

 

Кесиптин жана жаман жактары

Жакшы

  1. Ар кандай тармактардагы биологдорго суроо-талап.
  2. Ири компаниялар менен кызматташуу мүмкүнчүлүгү, Дүйнөлүк рынокто иштөө.
  3. Четкеөйлөр менен байланыштар менен байланышуу, известными отечественными учеными.
  4. В любое время можно круто изменить жизнь, сделав выбор в пользу биологии, биотехнологии, микробиологии или иного близкого направления.
  5. Нормированный рабочий день.
  6. Деятельность не сопряжена с физическими нагрузками, но требует повышенной мозговой активности.

Минусы

  1. Сидячая работа, Эмгектин ооруларынын өнүгүшүнүн себеби, Ашыкча салмак.
  2. Биздин өлкөдөгү биологдор өтө жогору эмес.
  3. Карьера тепкичке жай илгерилетүү, бир нече жылга созулушу мүмкүн.

Маанилүү жеке маалыматтар

Биологдордун иши жигерсиз жана монотондук, Демек, көңүл топтоо мүмкүнчүлүгү плюс болот, Инсан, тактык. Төмөнкү маанилүү өзгөчөлүктөрдү алардын мүнөзүнө да катышышы керек:

  • Милдеттүү,
  • Пеангрий,
  • тырышчаак,
  • тартип,
  • Илимди сүйүү.

Биолог Учурда иштөө кыйын болот, Эгерде ал химиялык реагенттерге аллергиялык реакцияларга учурайт, кабык, Жаныбарлар.

32141

Билим берүү практикасынын өтүшү учурунда студенттердин сүрөттөрү

4123

Билим берүү практикасынын өтүшү учурунда студенттердин сүрөттөрү

021

Студенттердин сүрөттөрү 520200 "Биология" сынагында "Мыкты биолог".

23141

Студенттердин сүрөттөрү 520200 "Биология" сынагында "Мыкты биолог".

3124

Студенттердин сүрөттөрү 520200 "Биология" сынагында "Мыкты биолог".

Чыныгы жана мифтер isito жөнүндө

Миф 1: Isito - билим берүү мекемеси, Орто кесиптик билим менен адистерди даярдоо.

Жооп: Жарым-жартылай чындык. Иситонун түзүлүшү жогорку кесиптик билим берүү факультети кирет, "Vanguard" кесиптик колледжи, Медициналык колледж.

Маалымат үчүн: "Институт" — Жогорку билим берүү мекемеси, Жогорку кесиптик билим берүү программалары колдонулган, Жана ошондой эле, адатта, Аспирантуранын кесиптик билим берүү программалары.

Билим берүү мекемелери, Окуу орто кесиптик же орто медициналык билими бар адистерди окутуу, институттар деп аталууга укугу жок.

Миф 2: Ишито дипломун бүтүрүү, мамлекеттик мекемелерде жумуш таба албай калат.

Жооп: Туура эмес. Бүтүрүүчүлөр, Бардык жеке жеке эмес жогорку окуу жайларынын бүтүрүүчүлөрү сыяктуу (Борбордук Азиядагы Америка Университети (БААУ), университет «Манас», Университет «Ала-Тоо», Кыргызстан Эл аралык Университети (Кыйноо), Инновациялык технологиялар университети (Муит) жана башкалар. Мамлекеттик катары ийгиликтүү иштеңиз, жана персиялык эмес мекемелер.

Маалымат үчүн: Исито Кыргыз Республикасынын Билим берүү жана илим министрлигинин квалификациясын жогорулатуу жаатында билим берүү министрлигинин Билим берүү жана илим министрлигинин лицензиясынын негизинде жогорку кесипкөй билим берүүчү адистерди багынат. № ld 160000201 Каттоо номери 16/0204 from 25.02.2016G. (Протокол № 1-3-6 24.02.2016 Г.) жарактуулук мөөнөтү: Чексиз.

Кесиптик жогорку билим берүү программалары (бакалавр) Көзкарандысыз аккредитациядан ийгиликтүү аяктады.

Билим берүү программасы 550700 "Педагогика" 9-10 Апрель 2020 Борбордук Азиядагы жана Казакстандагы университеттердин арасында биринчи жолу көзкарандысыз аккредитациялоо ийгиликтүү алыстан жөнгө салынган (Онлайн) Пандемиянын андан ары жайылышына жол бербөө үчүн өзгөчө кырдаалды киргизүүгө байланыштуу COVID-19.

Январда 2021 Isito институционалдык аккредитацияны беш жылдык мөөнөткө өттү.

Миф 3. Бакалавр - бул толук эмес жогорку билим менен адис.

Жооп: Туура эмес.

Маалымат үчүн: Бакалавр — Бул толук бааланган жогорку билим. Мындай бүтүрүүчү дипломунда жазылат: «Квалификация дайындалды (даражасы) Бакалавр ушундай багытта».

Магистр даражасы - Бул институтта дагы эки жыл. Ал үчүн берилген, Илимге барууну же мугалим болуп калгысы келет.

Педагогика илими студенттердин көз карашы менен

 

 

Студенттер окуу мектептерде практика өтүүдө

 

2020-жылдын 28-январында ББЗИТИнин «Педагогика» жана «Лингвистика» кафедраларынын профессордук

12-декабрда бүткүл прогрессивдүү адамзат улуу ойчул, гуманист жазуучу Ч. Айтматовдун туулган күнүн белгилешет.

 

"Карл Густав Джундун Психоаналит Теориясы" темасы боюнча ачык сабак.

«Кыргызстандын жаратылышын сактоо ар барибиздин милдетибиз.


  • Автор: admin
  • Жаратылган: Ноябрь 29th, 2019
  • Көрүлдү: 8451
Alexa Seleno
@alexaseleno